Projekt Veřejná správa online
Veřejná správa online
Příloha časopisu
Časopis Obec a finance
Nové informační technologie
ve veřejné správě
Veřejná správa online

Český Telecom je spolehlivým partnerem pro veřejnou správu

Ročník: 2005, Číslo: 1, Rubrika: Z domova

Od roku 2001 je Český Telecom pověřen v rámci vládního programu výstavby komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy (KI ISVS) vybudováním a zajišťováním provozu této infrastruktury, zkráceně též nazývané Intranet veřejné správy.

Za tuto dobu Český Telecom prokázal, že je spolehlivým partnerem v oblasti informačních a telekomunikačních služeb pro státní správu a s poskytováním služeb pro veřejnou správu má bohaté zkušenosti. Svou nabídku v poslední době ještě rozšířil o široké portfolio informačních služeb. Díky tomu může nabídnout opravdu komplexní řešení informačních a komunikačních potřeb orgánů a organizací veřejné správy.

Důvěra ve spolehlivost a serióznost tohoto telekomunikačního operátora byla mimo jiné zakotvena i v ustanovení Rámcové smlouvy s Českou republikou, které stanoví, že subjekty veřejné správy nemusí při objednání služeb podle této smlouvy vypisovat jinak povinná výběrová řízení.

Pro všechny orgány a organizace veřejné správy je také velkou výhodou, že Český Telecom uplatňuje princip rovnosti cen. Všechny subjekty mají sjednocené obchodní podmínky, včetně cen pro jednotlivé subjekty, bez ohledu na jejich velikost nebo šíři odběru služeb.

Intranet veřejné správy

Infrastruktura pro veřejnou správu, nazývaná Intranet veřejné správy, přináší všem zapojeným subjektům zefektivnění, zlevnění a zrychlení vnitřní i vnější komunikace. Intranet také umožňuje bezpečnou komunikaci mezi subjekty veřejné správy a bezpečný přístup k informačním zdrojům státu.

Subjekty veřejné správy také získají jednotnou a spolehlivou komunikační infrastrukturu, která jim umožní propojení všech pracovišť nebo jimi zřizovaných institucí. Samozřejmostí jsou také ekonomicky i technicky výhodné služby bez nutnosti vynakládání investic do budování a rozvoje vlastních komunikačních sítí.

Prostřednictvím Intranetu veřejné správy je možné přistupovat k síti vlád zemí EU – TESTA II. Právě Český Telecom spravuje jediný národní přístupový bod této sítě v České republice a zajišťuje komplexní bezpečnost jeho provozu. Také prostřednictvím Intranetu veřejné správy zajišťuje přístup do sítě GovNet.

GovNet

GovNet je komunikační jádro Intranetu veřejné správy. Zajišťuje vzájemné zabezpečené sdílení informací spravovaných jednotlivými resorty, kraji či obcemi nebo jimi zřizovanými institucemi, až po školy a knihovny. Součástí je také zabezpečený vysokorychlostní přístup k internetu a také bezpečné prostředí pro umístění a provoz aplikací veřejné správy. Referenčním příkladem je například Portál veřejné správy.

Bezpečnost je řízena na základě stanovených bezpečnostních politik a podle výsledků pravidelných bezpečnostních auditů. Pod pojmem bezpečnost nejsou v případě GovNet myšlena jen datová a technologická, ale i organizační a personální opatření. Celé komunikační prostředí je nepřetržitě monitorováno.

Občanům pak GovNet nabízí bezpečné rozhraní pro přístup ke službám elektronické veřejné správy, například prostřednictvím Portálu veřejné správy. GovNet umožňuje také spolupráci se stávajícími informačními systémy a Český Telecom je schopen zajistit i komplexní zákaznická řešení, od návrhu až po dodávku potřebného hardware a software, realizaci a zprovoznění.

Datové a telekomunikační služby

Základní službou, která umožňuje subjektům veřejné správy budovat vlastní spolehlivé a oddělené privátní sítě je IP VPN. Ta umožňuje datové spojení od základní rychlosti 64 kb/s až po velmi rychlých 133 Mb/s. Prostřednictvím této služby je možný přístup k infrastruktuře GovNet a souvisejícím službám. Služby je využitelná pro všechny subjekty veřejné správy, počínaje nejmenšími obcemi.

Připojení k internetu prostřednictvím IP VPN je chráněno virtuálním firewallem, jehož pravidla si může každý subjekt veřejné správy sám nastavit. Firewally jsou nepřetržitě monitorovány a všechna data jsou kontrolována antivirovým programem.

Hlasové služby jsou pak nabízený prostřednictvím speciálních cenových plánů, které nabízejí systém objemových slev na všechny druhy místních, dálkových i mezinárodních volání. Účelová telefonní síť pak zabezpečuje spojení v rámci virtuální privátní sítě, s uživatelskými skupinami, a nabízí vysoký uživatelský komfort a ochranu sítě před vnějšími vlivy.

Všechny subjekty veřejné správy mohou kontaktovat bezplatnou linku 800 20 21 22 nebo e-mail servisce@ct.cz. Na tomto kontaktním místě, které je v provozu 24 hodin denně, je možné získat podrobné informace ke službám pro veřejnou správu. Další informace najdete na www.telecom.cz/ivs.

Napište nám

Veřejná správa online, příloha časopisu Obec a finance
© 2024 Triada, spol. s r. o., webmaster@triada.cz
Zpět na titulní stranu