Příloha časopisu |
Nové informační technologie ve veřejné správě |
Intranet veřejné správyRočník: 2003, Číslo: 2, Rubrika: Z domovaCílem projektu Intranet veřejné správy je vytvoření a provozování jednotné, spolehlivé a bezpečné komunikační infrastruktury, veřejné správy. Projekt byl podrobně představen na konferenci ISSS 2003 představiteli ministerstva informatiky i zástupci společnosti ČESKÝ TELECOM. Projekt tedy zajistí především:
V rámci Intranetu veřejné správy budou postupně připojena do jednotné sítě kontaktní místa veřejné správy, která jsou nezbytná pro přiblížení jejich služeb občanovi. Po dobudování pak Intranet veřejné správy umožní bezpečnou výměnu dat mezi orgány veřejné správy a zrychlí a zefektivní výkon veřejné moci. Podle Rámcové smlouvy, kterou v roce 2001 český stát podepsal se společností ČESKÝ TELECOM, jenž která je vybudováním projektu pověřena (text smlouvy viz: www.micr.cz; www.telecom.cz/ivs), mají všechny subjekty veřejné správy nárok na stejné služby, a to za stejných podmínek. Některé z těchto služeb, respektive ty, které jsou v působnosti výkonu státní správy, jsou pak hrazeny centrálně prostřednictvím Ministerstva informatiky. Ekonomická výhodnostPokud se tedy obce připojí k Rámcové smlouvě a uzavřou vlastní tzv. Prováděcí smlouvy, získají možnost:
Díky koordinační úloze Ministerstva informatiky přitom mizí riziko obchodních, kvalitativních a bezpečnostních rizik. Intranet veřejné správy tedy přinese všem připojeným subjektům veřejné správy služby veřejné privátní sítě, a to po celé České republice. Aktuálně to je především spolehlivý přístup na Internet - s vysokým stupněm bezpečnosti, včetně antivirových ochran a přístupu do zabezpečené elektronické pošty veřejné správy. Obce mohou dále využít možnosti objednání dalších služeb za ceny speciálně kalkulované pro veřejnou správu jako celek, tedy ekonomicky velmi výhodné. Ve druhé etapě budování Intranetu veřejné správy pak získají bezpečný a jednoduchý přístup k informačním zdrojům státu. Aktuální nabídka Intranetu VSV tomto okamžiku jsou poskytovány v rámci Intranetu veřejné správy následující služby, které si můžete objednat: Business platinum combi (BPC)Nejvýhodnější cenový plán pro hlasovou komunikaci. Jde o objemově diferencovaný systém slev (v průměru o 20 %) na všechna místní, meziměstská a mezinárodní volání bez nutnosti jakýchkoli HW změn či vyvolaných investic na straně orgánů a organizací veřejné správy. V rámci BPC je možné dále zvolit z dalších tří dodatkových slev, a to na místní či meziměstské hovory, nebo jejich kombinaci. Další dodatkové slevy je možné získat i v mezinárodním provozu pro volání do vybraných zahraničních destinací. Služby Virtuální privátní sítě (VPN)Hlasová VPN -- umožňuje připojeným subjektům veřejné správy cenově výhodnou komunikaci s ostatními subjekty veřejné správy využívajícími tuto službu. Hovorné zde není účtováno a od uživatele nejsou vyžadovány žádné investice. Za službu je účtována paušální měsíční platba bez ohledu na počet protelefonovaných minut. Datová VPN -- umožňuje připojeným subjektům veřejné správy bezpečný a jednoduchý přístup k požadovaným datům, datovou komunikaci mezi sebou i s veřejností a podnikatelskými subjekty. Umožňuje rovněž přístup k Internetu. K dispozici je široká škála přenosových rychlostí: 64 kbit/s až 155 Mbit/s. Poskytování služby je nezávislé na typu přístupové technologie, která je v sídle subjektu veřejné správy dostupná. Jak se lze k odběru služeb Intranetu přihlásit1. krokČESKÝ TELECOM vytvořil pro klienty z řad subjektů veřejné správy speciální kontaktní místo. Při objednávání služeb se na něj může obrátit oprávněný zástupce kteréhokoliv subjektu veřejné správy (krajského úřadu, obecního úřadu, městského úřadu, magistrátu, centrálního úřadu apod.) se svým požadavkem. Kontaktní místo rovněž poskytuje základní informace o jednotlivých službách a je dostupné 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. Kontaktní místo je rovněž připraveno kdykoliv podat informace o realizaci Vaší objednávky a zodpovědět případné dotazy. Kontakt je možný následujícími způsoby:
2. krokKontaktní místo přijme a zaregistruje žádost o zřízení služby. Při registraci požadavku na zřízení přípojky k Intranetu VS (nebo některé ze služeb Intranetem VS poskytovaných) je nutno znát zejména následující údaje:
3. krokV případě požadavku na připojení ke službě Intranetu VS bude žádost nejprve postoupena k odsouhlasení (z hlediska oprávněnosti a určení způsobu financování) příslušnému odboru Ministerstva informatiky. Tento krok zajistí ČESKÝ TELECOM. 4. krokPo vyjádření Ministerstva informatiky k dané žádosti, se spojí obchodní zástupce společnosti ČESKÝ TELECOM se zmocněnou osobou dle kroku 2. písm. f) a projedná s ní technické specifikace služby a přípravy potřebných smluvních dokumentů. Pokud Ministerstvo informatiky rozhodne, že požadované služby budou hrazeny centrálně, obchodní zástupce se zmocněnou osobou rovněž připraví a podepíše příslušnou technickou specifikaci, která se stane součástí Základní prováděcí smlouvy, resp. jejího dodatku. 5. krokTermín realizace požadovaných služeb bude předběžně potvrzen ve smluvních dokumentech. Přesný termín realizace bude možno určit až po provedení místního šetření pracovníky společnosti ČESKÝ TELECOM. V případě problémů kontaktujte Kontaktní místo, případně Ministerstvo informatiky na adrese: posta@micr.cz. |
Veřejná správa online, příloha časopisu Obec a finance © 2024 Triada, spol. s r. o., webmaster@triada.cz |
Zpět na titulní stranu |